street workout

Mi az a street workout? Mi a haszna?

Az internetnek köszönhetően robbanásszerűen megnőtt lehetőségek száma a mozogni vágyók, vagy életmódot váltani akarók számára. A street workout is egy egyre népszerűbbé váló sport, amelyet röviden bemutatunk cikkünkben.

Mi az a street workout?

A street workout egy olyan edzéstípus, amely főként saját testsúllyal végzett gyakorlatokra alapul. Ez az egyik legnagyobb előnye, hiszen nem kell drága súlyokat és extra eszközöket vásárolnunk ahhoz, hogy űzni tudjuk. Szabadtéri helyeken, parkokban, játszóterekben vagy kimondottan kültéri sporteszközöket tartalmazó helyeken szokták végezni. A lényeg, hogy rudas felépítésű, vagy állványjellegű eszközök álljanak rendelkezésre a gyakorlatokhoz.

Ez az irányzat a calisthenicsből származik és olyan gyakorlatokat tartalmaz, amelyekkel minden izomcsoportot kellőképpen át tudsz mozgatni, illetve erősíteni. A gyakorlatok a természetes mozgásokból származnak, az alapjait például a húzódzkodás, a fekvőtámasz és a tolódzkodás adja. A kiegyensúlyozottan és körültekintően végzett edzések rendkívül hatásos módon javítják a sportot űző személy állóképességét és teherbírását. [forrás]

Mik a street workout előnyei?

  • Olcsón bele tudsz vágni: nem kell súlyzókat és gépeket vásárolnod, hanem csak ki kell menned a parkba, a játszótérre, kültéri edzőtérre.
  • …de ha nincs is ilyesmi a közeledben, akkor a calisthenics gyakorlatokat viszont bárhol tudod végezni.
  • …úgyhogy a mentegetőzésnek is lőttek.
  • Több izomcsoportra gyúrhatsz egyszerre: mivel a gyakorlatok a természetes mozgásokat veszik alapul, ezért az edzőtermi/gépi edzéssel szemben nem csak egy-egy izomcsoportot erősítesz. A lényeg az egyensúly: egy-egy izomcsoport túlzott erősítése egészségügyi problémákat és megjelenésbeli aránytalanságokhoz vezethet.
  • A calisthenics jó a core izomzat erősítésére.
  • A street workout, illetve a calisthenics egyik előnye, hogy jól skálázható edzéstípus, ez pedig nagyon jól jön például fogyáskor. Ha súlyt akarsz veszíteni, akkor kezdő jellegű gyakorlatok is rendelkezésre állnak. (Bár az első edzések biztos meg fognak kínozni, de ez minden mozgásformánál így van.)

Hátrányok

  • Korlátozott az elérhető izomtömeg mértéke, illetve a lábizomzat edzhetősége.
  • Nem feltétlenül könnyű mérni az eredményt.
  • Nehéz izomcsoportokat elkülöníteni vele, ezért ha rehabilitációs célból akarod végezni, mindenképpen érdemes szakemberrel beszélned. [forrás]

Mennyire elterjedt Magyarországon?

Ez az edzésforma szerencsére egyre jobban terjed Magyarországon is. Rengeteg cikket és fórumot találhatsz a témában, na meg ami legfontosabb: olyanokat is, akik valóban kijárnak edzeni. Társaságban jobb, nem igaz?

A kép forrása: [link]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..