Az utolsó bűntény a The Last Days of American Crime című 2009-es képregényen alapuló krimi-thriller, amit 2020-ban mutatott be a Netflix.

Sztori

2024: az Egyesült Államok kormánya aktiválni készül egy speciális, agyra ható jelet, egy „szinaptikus blokkolót”, ami miatt a civilek nem lennének képesek többé a bűnelkövetésre. 

Egy héttel a jel aktiválása előtt Detroit legjobb bankrablója, Graham Bricke (Édgar Ramírez) az ellopott pénze után kutat, amikor kapcsolatba kerül a lenyűgöző Shelbyvel (Anna Brewster). Shelby összehozza Bricke-t barátjával, Kevin Cash-sel (Michael Pitt), akinek az a terve, hogy elköveti a város legnagyobb bankrablását az aktiválás előtt.

Rövid kritika

A már eleve ígéretes címben (ami eredetileg „Az amerikai bűnözés utolsó napjai” lenne) és az abszurd koncepcióban rejlő potenciál ellenére Olivier Megaton filmje pont a legnagyobb bűnt követi el, amit mozgókép csak megtehet: unalmas. Méghozzá nagyon unalmas, köszönhetően a röhejesen elnyújtott, bruttó 149 perces játékidejének. 

Összefoglalva a problémákat: semmilyen, egyáltalán nem szimpatikus karakterek mozognak egy kötelező elemeket felvonultató disztópikus világ összes krimikliséjét felvonultató történetében. A hangulat sem húzza be a nézőt, akció alig akad, túl is van nyújtva az egész, ráadásul még a színészek se jók.

Édgar Ramírez elvileg komplex karaktert játszana, viszont bambán, fapofával nézi végig az eseményeket. Anna Brewster nem elég karizmatikus erre a szerepre. Ráadásul Sharlto Copley szála felesleges időhúzás, ami abszolút nem ad teret a zseniális színésznek. Az egész stábból talán Michael Pitt és Terence Maynard alakítására tudnám azt mondani, hogy bármiféle nyomot hagytak. Pitt öntudatos, energikus, ezer százalékon pörgő ripacskodása rendkívül szórazkotató volt (tényleg), Maynard pedig kisujjból hozta korrupt gennyláda figuráját. 

És a legszomorúbb az egészben, hogy ez a film még Olivier Megaton jobb rendezései közé tartozik. A direktor végre mellőzte a sokat szidott gagyi vizuális kreatívkodását és az ész nélküli vágást, ami annyit rontott a Szállító 3. vagy az Elrabolva 2-3. színvonalán. Kár, hogy még így is csak feledhető, semleges szintet tudott megütni hangulati téren.

Az utolsó bűntény (nem) ajánló

Nem tudom ajánlani ezt a filmet.

Sokkal rövidebbnek, pörgősebbnek, izgalmasabbnak kellett volna lennie. Stílusa semmilyen, színvonala középszerű, főszereplő erőtlenek, vérszegények. Az utolsó bűntény viszont így nem éri meg a két és fél órás időbefektetést. 

Az utolsó bűntény előzetes

Stáblista

  • A film eredeti címe: The Last Days of American Crime,
  • megjelenés éve: 2020,
  • műfaj: akciófilm, krimi, dráma,
  • játékidő: 148 perc,
  • rendezte: Olivier Megaton,
  • írta: Karl Gajdusek, Rick Remender, Greg Tocchini,
  • főszerepben: Édgar Ramírez, Anna Brewster, Michael Pitt, Tamer Burjaq, Sharlto Copley,
  • zene: David Menke, The Limiñanas,
  • fényképezte: Daniel Aranyó,
  • a film IMDB oldala.
Doz

Share
Published by
Doz

Recent Posts

Kuffs, a zűrös zsaru

Néhány filmnek kell egy-két év, vagy egy-két évtized, hogy a szélesebb közönség is értékelni kezdje.…

3 hónap ago

The Bricklayer

A The Bricklayer egy középszerű akcióthriller, ami sokat profitál karizmatikus főszereplőjéből. (tovább…)

3 hónap ago

Bérgyilkos klub

A Bérgyilkos klub, eredeti címén Assassin Club egy olyan feledhető és középszerű filmes trendet követ,…

3 hónap ago

A méhész

Megérzés alapján A méhész producerei egy, a John Wick-franchise-zal vetélkedő univerzumot szeretnének beindítani. Ha ezt…

3 hónap ago

One More Shot: Ostromállapot

A One More Shot: Ostromállapot megőrizte az előző rész sajátos koncepcióját, és nagyjából a színvonalat…

3 hónap ago

A „Csendes lány” filmkritika: a kötődés nehézségeit örökítette meg

A "Csendes Lány" egy igazán megrázó, érzelmi hullámvasúton végighaladó film, melynek főszereplője egy súlyosan elhanyagolt…

12 hónap ago