A kaptár: Raccoon City visszavár egy tiszta lappal induló Resident Evil adaptáció, amely nem kapcsolódik a Milla Jovovich – Paul W. S. Anderson sorozathoz.
Az Umbrella Corporation egy gyógyszergyártó óriásvállalat, amely egykori központja Raccoon City volt, a cég költözésével azonban gyorsan elszegényedett. Miután a cég eltitkolt, veszélyes kísérleti vírusai megfertőzik a lakosságot, néhány túlélőnek fel kell vennie a harcot velük a menekülés érdekében.
A kaptár: Raccoon City visszavár egy nulláról induló reboot, amely az első két Resident Evil játék sztoriját dolgozza fel. Míg a Paul W.S. Anderson adaptációk inkonzisztens módon, gyakorlatilag véletlenszerűen használtak fel karaktereket és történeti elemeket a franchise, addig az új film nagyjából hűen követik a játékok eseményeit. Ez a tény, illetve az erőteljesen adagolt fanservice nosztalgikus érzéseket keltve valószínűleg sok néző szívét meglágyítja majd – ami kell is a filmnek, mert az alapanyagához való hűségen túl alig tud más pozitívumot felmutatni.
Ambivalens módon a film egyszerre kapkodós, mégis elég unalmas.
Az egyik legnagyobb problémát a sótlan és kidolgozatlan karakterek, illetve az őket játszó, javarészt semleges vagy egyenesen rossz alakítást nyújtó színészek jelentik. Talán Donal Logue a legjobb a nyúlfarknyi szerepében és Robbie Amell mutat némi karizmát, aztán ki is fogytam a pozitívumokból. Jill Valentine és Leon S. Kennedy esetében a rajongók számára felmerülhet az a probléma is, hogy az őket játszó színészek egyáltalán nem hasonlítanak a játékbeli karakterekre – a probléma viszont inkább John-Kamen és Jogia gyönge alakításával, illetve a színészi “jelenlét” hiánya volt.
Atmoszféra terén mutat némi potenciált a film, de a kiszámítható horrorfilmes / zombifilmes klisék és történet, a dinamikátlan és fantáziátlan akciójelenetek, valamit a javarészt borzasztó CGI lerontják azt is.A ‘98-as feeling sem igazán jön át, hiába erőlködik a film a soundtrackkel és további kiegészítőkkel. Ráadásul az egyik laborban látványosan befigyelnek a modern full HD monitorok is.) A zene talán jó lett volna, viszont repetitívvé válik egy idő után.
A kaptár: Raccoon City visszavár legnagyobb problémája azonban a sótlansága. A Paul W.S. Anderson filmekben a harmadik részig legalább volt egy szerethető B-kategóriás báj, amit aztán a ZS-kategóriás gagyi követett, miközben a filmek aktívan magasról tettek az alapanyagra. Ez az alkotás viszont próbál hű lenni a játékokhoz, de közben jellegtelen és sótlan marad, és csak némi nosztalgiafaktorral, illetve fanservice-szel tud szolgálni.
Néhány filmnek kell egy-két év, vagy egy-két évtized, hogy a szélesebb közönség is értékelni kezdje.…
A The Bricklayer egy középszerű akcióthriller, ami sokat profitál karizmatikus főszereplőjéből. (tovább…)
A Bérgyilkos klub, eredeti címén Assassin Club egy olyan feledhető és középszerű filmes trendet követ,…
Megérzés alapján A méhész producerei egy, a John Wick-franchise-zal vetélkedő univerzumot szeretnének beindítani. Ha ezt…
A One More Shot: Ostromállapot megőrizte az előző rész sajátos koncepcióját, és nagyjából a színvonalat…
A "Csendes Lány" egy igazán megrázó, érzelmi hullámvasúton végighaladó film, melynek főszereplője egy súlyosan elhanyagolt…