2001 talán legmegdöbbentőbb filmje volt a Danis Tanovic által rendezett Senkiföldje, amely a délszláv háború poklát mutatta be egy teljesen eredeti szituáción keresztül. Tanovic most egy sorozat gyilkosságokkal foglalkozó bűnügyi drámával A képeslap gyilkosságok című filmmel tért vissza a vászonra, mely ugyan messze nem tökéletes, de Jeffrey Dean Morgan rajongói elégedettek lehetnek vele.
Egy európai nagyváros egyik riportere kap egy képeslapot egy üzenettel, a rendőrség pedig hamarosan egy halott szerelmespárra bukkan. Jacob Kanon (Jeffrey Dean Morgan) egy New York-i detektív, akinek lányát és annak férjét kegyetlenül meggyilkolták. A Londonba érkező, gyászoló apa nem tudja kivárni, amíg a rendőrség eredményt tud felmutatni, így saját nyomozásba kezd az egyik újságíróval, aki képeslapot kapott.
A képeslap-gyilkosságok jópár sebből vérző film, azonban számos mentő tényező is akad benne. Legfőképpen Jeffrey Dean Morgant érdemes dicsérni a főszerepben, akinek karizmája egyszerűen betölti a képernyőt, csendes, visszafogott alakításán keresztül pedig érződik a lányát elvesztett apa tehetetlen fájdalma. Karaktere nem egy vérben forgó szemű bosszúálló, hanem egy megtört alak, aki csak a bűntény végére akar járni, hogy kaphasson egyfajta lezárást. A számos mellékszereplő közül Joachim Królt érdemes kiemelni, akinek csak a tekintetével képes mélységet adni karakterének.
A képeslap-gyilkosságok egy meglehetősen száraz, már-már steril hangulatú film. Nincs benne felesleges túlpörgetés, erőltetett művészkedés vagy hatásvadász erőszakábrázolás; ez egyszerre válik előnyére és hátrányára is. Előny, mivel így a szokott toposzok helyett átérezhetjük az apa tompa fájdalmát és hátrány, mert így az atmoszférából kimarad az „izgalom”.
Mármint a történetnek vannak érdekes fordulatai, csak a tálalás miatt a néző nem pofont kap, hanem tényközlést.
A film rengeteg különböző helyszínt érint, ami sajnos felvet két súlyos problémát is. Az egyik, hogy a felbukkanó számos karakter közül csak néhányan kapnak teret, a másik pedig a zavaró teleportálás a helyszínek között. A film nehezen érzékelteti a A pontból B-be történő eljutás időtartamát, ami zavaró lehet a néző számára.
A képeslap-gyilkosságok szárazsága és kimértsége negatívum lehet, akik egy pörgős, stílusos krimire vágynak. A sztori viszont korrekt, Jeffrey Dean Morgan pedig remekül játszik a főszerepben, így a mérleg nyelve a pozitív irányba húzott nálam.
Néhány filmnek kell egy-két év, vagy egy-két évtized, hogy a szélesebb közönség is értékelni kezdje.…
A The Bricklayer egy középszerű akcióthriller, ami sokat profitál karizmatikus főszereplőjéből. (tovább…)
A Bérgyilkos klub, eredeti címén Assassin Club egy olyan feledhető és középszerű filmes trendet követ,…
Megérzés alapján A méhész producerei egy, a John Wick-franchise-zal vetélkedő univerzumot szeretnének beindítani. Ha ezt…
A One More Shot: Ostromállapot megőrizte az előző rész sajátos koncepcióját, és nagyjából a színvonalat…
A "Csendes Lány" egy igazán megrázó, érzelmi hullámvasúton végighaladó film, melynek főszereplője egy súlyosan elhanyagolt…