Szörnybirodalom

Új franchise, megszokott trehányság – a Monster Hunter – Szörnybirodalom sajnos túlságosan is tipikus, modern Paul W. S. Anderson színvonalat képviselő film lett.

“Sztori”

Artemis hadnagy (Milla Jovovich) és csapata eltűnt katonák keresése közben rejtélyes módon egy idegen bolygón találja magát, ahol kegyetlen szörnyek kezdenek vadászni rájuk. Hamarosan feltűnik egy ismeretlen nyelven beszélő vadász, akinek a segítségével a túlélés is lehetőséggé válik…

Monster Hunter – Szörnybirodalom előzetes

Monster Hunter – Szörnybirodalom rövid kritika

Megint zavarban vagyok, mert is tudom, hol kezdjem a rövid kritikát. Paul W. S. Andersont szidjam először általánosságban, vagy kezdjem rögtön a filmmel? Kezdjük most inkább távolabbról.

Szóval Paul W. S. Anderson sosem volt jó rendező, de nagyjából a 2008-as Halálfutamig képes volt mérsékelten élvezetes, buta, de hangulatos bűnös élvezeteket forgatni. A Resident Evil “adaptáció”-széria negyedik része óta tartó időszakban azonban már egyre kevésbé mutat a mérleg nyelve a “simán csak bűnrossz” irányba a “bűnös élvezet” helyett. És bár a Kaptár filmek még legalább anyagilag sikeresek voltak, egyre többször mutattak filmszerűtlenül gagyi szintet, a Három testőr adaptációja a film költségvetésével és a becsült marketingbüdzséjével együtt valószínűleg már jó esetben is csak nullszaldót hozhatott a kasszáknál, a Pompeii pedig egyenesen bukta lett. Felmerül a kérdés: vajon tanult e valamit Anderson ezekből a filmekből?

Semmit. A rendező – forgatókönyvíró – producer szupersztár, a közepes költségvetésű akciófilmek “bajnoka” szemmel láthatóan nem kapott meg két nagyon fontos memót a zsáner aktuális helyzetével kapcsolatban.

  1. A közönség manapság szereti a “karaktereket”.
  2. A Jason Bourne filmek hiperaktív, túl gyorsra vágott, kamerarángatós (akció)jelenetei már nem annyira menők.

Karakterek?

Elnézést az enyhe spoilerekért, de máshogy nem megy. Szóval a film nagy részében két karaktert látunk a képernyőn, róluk gyakorlatilag egy nem túl hosszú bővített mondatnyi infót tudunk meg. Az Anderson istentelen nagy mázlija, hogy Milla Jovovich és Tony Jaa is karizmából el tud adni egy akcióhőst, plusz van némi színészi képességük is, ami miatt legalább részben működtek a javarészt fájdalmasan klisés jeleneteiket.

Ez is érdekelhet:  Level 16 (2018) ajánló és előzetes

Amikor viszont több karakter van a vásznon, semmi. Pár béna egysoros, néhány random színész random kosztümökben, és ennyi, de néha még ennyi se.

Sztori

Az oké, hogy egy akciófilmnek egyszerű a sztorija, de amit itt műveltek, az pofátlanság.

Szóval a film nagy része egy relatíve kis helyszínen játszódik, eddig meglepő működik is. Szép a helyszín, hangulatos is. Aztán hirtelen vált a helyszín, kapunk egy rövid exposition dumpot, ami végülis egy nagyobb sztorielem bevezetéséhez kellene vezessen… de normális magyarázat helyett jön egy akciójelenet és egy CLIFFHANGER. 

Mármint érted, egy százperces, hatvanmillió dolláros költségvetésű film végén. Nem egy sorozatévad, hanem… egy… áh, nem is tudom mit vártam ettől a fickótól. Resident Evil újratekerve.

Akciójelenetek

De majd az akciójelenetek, ugye? Elvégre is az alapanyag teli van menő szörnyekkel.

Hát nem, azok se. Az összes akciójelenet, sőt, igazából a film legnagyobb része teljesen idegbeteg, hektikus, végletekig hiperaktív módon van agyonvágva. Egy-egy lassított moneyshotot leszámítva szinte folyamatosan ez megy, és így vagy hihetetlenül irritáló a film stílusa vagy alig lehet követni az eseményeket. Különösen fájó, hogy pont a fantasztikus harcművészi képességekkel bíró Tony Jaa kap ilyen bánásmódot, aki éppen a hosszú snittes, bonyolult koreográfiájú akciójeleneteivel futott be…

Összességében véve…

Pár hangulatos helyszín, egy badass és szimpatikus Milla Jovovich, egy badass és szimpatikus Tony Jaa, és ennyi. Sztori gyakorlatilag nincs, karakterek nincsenek, az akciójeleneteket pedig teljesen tönkretette a hozzá nem értő, hiperaktív “vágás”.

Legalább Paul Haslinger zenéje, illetve a karakter design menő lett.

Ráadásul a COVID és a Kínát érintő kulturális félreértés miatt anyagi bukta is lett a film, szóval a cliffhanger “zárással” előkészített folytatás jövője is kétséges. Fontos tény manapság: az amerikai filmipar egyre jobban célozza Kínát, szóval ha az ottani piacot bukja egy film, akkor a bevétele jelentősen kisebb lesz a vártnál.

Stáblista

  • Kiadás éve: 2020,
  • játékidő: 103 perc,
  • műfaj: akciófilm, fantasy, sci-fi,
  • írta és rendezte: Paul W. S. Anderson
  • főszerepben: Milla Jovovich, Tony Jaa, Ron Perlman,
  • zene: Paul Haslinger,
  • a film IMDB oldala.
Ez is érdekelhet:  The Bricklayer
monster hunter szörnybirodalom

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .