GTA Online: The Doomsday Heist ismertető és Festive Season 2017 élménybeszámoló

Basszus, itt a vége! …na nem a játéknak, hanem a videokártyám erőforrásainak. Cikkünk a GTA Online december 12-én debütált ingyenes kiegészítőjének ismertetője.

Szupernova a biliben

Eredetileg eszem ágában sem volt újabb cikket írni a GTA Online-ról, csak a karácsonyi szezonban megjelenő éves hóesés érdekelt. 23-án léptem be először és nagyjából a totális káosz fogadott: hülyegyerekek lőttek mindenkit rakétával felszerelt DeLoreanekkel (bocsánat, Deluxokkal), csalók gyilkolták az idegeket minden lobbiban, a chaten pedig minden másfeledik szöveg moddolt pénzért könyörgő dedósoktól származott. A szünetben felszabaduló kölykök gyakorlatilag apokaliptikus szintre hozták az amúgy is zűrös playerbázissal bíró játékot, ráadásul a szerverek instabilitása és a kihagyó funkciók sem javítottak igazán a paprikás hangulaton.

Hógolyó!

Szerencsére éjszakai játékos vagyok, ezért az általános iskolások eltűnését követően már néha sikerült találnom tisztapublikus lobbikat is, ahol jól tudtam érezni magam. A hó miatt nehezebben irányítható autókkal remekül el lehetett ökörködni, ráadásul a különböző küldetések is extra színt kaptak a megváltozott körülmények miatt. Az eddig használt szűkbüdzsés HD6670 által megengedett alacsony beállítások ellenére is tüneményesek voltak az időjáráseffektek, nem egyszer álltam meg gyönyörködni a tájban akár hosszabb időre is. Ilyenkor hógolyózni is lehet.

A Festive Season keretében a felhasználók sok apró ajándékot kaptak. A kötelező tűzijáték és tematikus cuccok mellett egy apró minijátékkal, illetve december 25-én ingyenesen beszerezhető Hermes sportkocsival is kedveskedtek a felhasználóknak (ami egyébként egy bug miatt mégis fizetős lett, viszont legalább visszatérítették az eltűnt összeget). Aki a minijátékból származó revolverhez kapcsolódó challenge keretében 50 fejlövést begyűjtött, az még ráadásul 250 ezer GTA$-hoz is jutott.

A DLC-ben megjelent új cuccok közül eredetileg csak a catsuit keltette fel az érdeklődésemet, hiszen most a második, női karakteremet használtam a grindmentes szórakozás jegyében. Végül a revolver challenge után kapott bónusz miatt lett annyi pénzem, amiből meg tudtam venni a Heisthoz szükséges legolcsóbb bázist (ezentúl facility), úgyhogy csak belevágtam az új küldetéssorozatba.

GTA Online catsuit
A catsuit az egy hasznos… izé… jó cucc.

The Doomsday Heist

A The Doomsday Heist lényegében nem egy, hanem három összefüggő balhét takar. Ezek felépítésükben többé-kevésbé hasonlítanak a korábbi Heist DLC misszióihoz, viszont jellegüket tekintve a Gunrunning és Air Trade elborult megalomániájához állnak közelebb. A készítők lényegében a klasszikus James Bond filmek kütyümániáját ötvözték a GTA őrült világával. A végeredmény talán egy kicsit a Kingsman univerzumra hasonlít, azonban nélkülözi annak kifinomult eleganciáját, humorát, írói megoldásait.

A sztori elején a frissen megvásárolt szuperbiztos bunkerünk konferenciatermében Lester vár minket Avon Hertz társaságában. Hertz egy elviselhetetlen jellemű milliárdos szuperzseni, aki az általa létrehozott mesterséges intelligencia segítségével egy állam ellen irányuló összeesküvés nyomait fedezte fel. Miután hangot adott véleményének, nyomban menesztették, így Lesterhez fordult, hogy a végére tudjon járni a gyanúsnak vélt adatlopásoknak. Itt jön képbe a játékos, akinek a feladata ezt a nyomozást végrehajtani a The Data Breaches fejezet keretében. A második heistnál – ami a The Bodgan Problem nevet viseli – már az államnak dolgozunk, a csapathoz pedig társul egy újabb elviselhetetlen alak, mindenki kedvenc 14-es ügynöke is. A feladatunk egy Los Santos partjainál parkoló atomtengeralattjáró szándékainak kiderítése lesz. A végső küldetéssorozat a The Doomsday Scenario, ahol igazi jófiúként kell megakadályoznunk a világvégét. A történet amúgy nem rossz, a küldetések legtöbbje jól fel van építve, de a készítők Lester karakterét teljesen tönkretették azzal, hogy folyamatosan a pénz fontosságát sujkolja a játékos tudatalattijába.

Egy heist három részből áll:

  • Prep küldetések, amelyek során gyakran információt kell beszereznünk, vagy valamilyen eszközt kell ellopnunk. Ezek a publikus lobbikban hajthatók végre, így a többi játékos megtámadhat minket közben. A cuccok egy részét el is lehet lopni más játékosoktól, vagy akár meg is vásárolhatóak. (3 – 4 – 6 darab)
  • Előkészítő (setup) küldetések (3 – 4 – 5 darab)
  • A konkrét heist (3 darab)

A Heist elindításához szükséges legolcsóbb facilityt ki lehet hozni két millió GTA$-ból, ráadásul a küldetések a megszokott négy helyett csupán két emberrel is elindíthatóak, azonban nem árt óvatosnak lenni, mielőtt valaki impulzívan elszórná a rengeteg grindolással vagy drága pénzért szerzett virtuális vagyonát (a csalók hallgatnak).

GTA Online Deluxo
Dokiiiiiiii!

…és a DLC problémái

Az egyik gondot a nem egyenletes nehézségi szint okozza, ami három küldetést érint. Ezekből kettő setup misszió, tehát bukta esetén sem veszít komoly időt a játékos az életéből, viszont a The Doomsday Scenario grandiózus fináléjának egyik utolsó szakaszánál a Rockstarosok teljesen elveszítették az arányérzéküket. A minden irányból ömlő, folyamatosan újratermelődő ellenfelek visszaverése és a közben időre elvégzendő logikai feladványok magukban is komoly kihívást jelentenek (leginkább százas szintű karakter alatt), a gyöngébb gépekkel rendelkező játékosoknak azonban még a lecsökkent fps miatt nem eléggé reszponzív irányítással is meg kell majd küzdeniük. A megjelenő új tartalmakkal növekvő erőforrásigény ugyan fel van tüntetve az alap rendszerkövetelmények között, azonban a szoftverrel kapcsolatos árak mellett elvárható lenne a felhasználók folyamatos tájékoztatása is a változásokról, ha már úgyis folyamatosan ömlik a játékmenetet is befolyásoló mennyiségű sz… izé, spam a nyakunkba.

Újdonságok

A küldetéssorozat elindításához szükséges legolcsóbb, a várostól legtávolabb eső bázis indulóára egy millió GTA$ felett van. Én tömegpusztító fegyver (Orbital Cannon) és marhaságok nélkül hoztam ki körülbelül kétmillióból, amelyben van egy security room (fegyverszekrény a loadout testreszabásához, ellátmány és katonai csapatok vezérőpultja), illetve sleeping quarters. Ez utóbbi megléte hasznos, hiszen belépéskor vagy lobbiváltásnál közvetlenül onnan tudunk indulni, megspórolva egy csomó ingázást. Alacsonyabb szintű játékosok számára cuki meglepetés, hogy minigunt is fel lehet venni, amihez lőszert az Interaction Menuből tudunk vásárolni. A facilityhez vásárolható Orbital Cannon egy igazán végzetes fegyver, viszont a 900 ezres ára mellett még lövésenként 500-750 ezret kér, ami miatt nem igazán nevezhető gazdaságosnak. (Ennek asszem utána kellett volna néznem, mielőtt idegből később mégis megvettem.) A legnagyobb probléma ezzel a fegyverrel az, hogy bárkit, szinte bárhol ki tud lőni (kivéve a védett területeken), ezzel pedig hatalmas előnyt ad a játékbeli vagyonukat csalással szerző játékosok kezébe.

A küldetések alatt használt hadieszközök természetesen megvásárálhatóak és persze mind irtó drágák. A legnagyobb sláger a Mobile Command Centerhez hasonló légi erőd, az Avenger, illetve a Deluxo. A Deluxo lényegében a Vissza a jövőbe 2-ből ismert futurisztikus DeLorean GTA-klónja, ami fluxuskondenzátor helyett rakétakilövővel van szerelve. A szubjektív véleményem egyébként az, hogy egy alapjában véve tök békés szimbólum ilyen módon való felhasználása az arrogancia és tiszteletlenség magasfoka. Az Avenger egy hatalmas erőd, lényegében a MOC légi megfelelője. Drága, nagyon nehéz kilőni és méretéhez képest kimondottan mozgékony. Eléggé fájdalmas dolog szembenézni vele, viszont bevallom őszintén, nagyon élveztem röpködni vele és káoszba borítani a lobbit (bombázni  nagyon nehéz vele). A DLC körítéseként rengeteg új tartalom is megjelent ruhák, fejleszthető fegyverek, illetve különböző autók formájában. Az új civil járművek közül a Comet Retro Safari keltette fel érdeklődésemet, ami a klasszikus Porsche 911 GTA-klónjának offroad változata. Megjelent egy új csatorna is a rádiók között, a blonded. A zenei választéka igazából távol áll tőlem, kivéve Burial Hiders című végletekig csodálatos trackjét.

Végszó

Összességében véve már egyre vegyesebb érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban. Potenciál még mindig van benne, a Festive Season hangulatát is élveztem, illetve az új DLC sztorija és küldetései is egészen szórakoztatóak lettek. A gond a mindent átható arroganciával, az új tartalmakkal nem igazán javuló technikai problémákkal és a csalók elleni komolyabb fellépés teljes hiányával van, ami végtelenül frusztrálóvá tudja tenni ezt a rendes körülmények között rendkívül szórakoztató játékot.

GTA Online gondok
Ez a kép tök jól kifejezi, hogy mi a gond ezzel a játékkal.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.